.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

donderdag 15 maart 2012

Vrolijke paaseieren

Rond deze periode van het jaar gebeurt er van alles in de natuur:
voorjaarsbloemen ontluiken, kuikentjes pikken hun weg uit het ei,
lammetjes springen door de wei, je hoort de vogeltjes fluiten,
de zon schijnt ... en dan krijg ik zin om een vrolijk liedje te zingen ...
het zullen de lentekriebels zijn.

Van een collega kreeg ik een grote krulwilgtak, dus het ideale moment
dacht ik om het huis in een lentesfeer te steken en een paasboom te zetten,
want het is weldra Pasen.



In de paasboom heb ik vlindertjes en in frisse gehaakte kleuren eieren hangen.


Je kunt de paaseieren ook decoratief op een brocante schaal leggen.


Zoals je ziet kun je ze effen, maar ook gestreept haken.
Ik heb ze versierd met een satijnen lint met daarop
een wit gehaakt bloemetje met op het hartje een gekleurd pareltje.

Voor het ei op te vullen heb ik geen kussenvulling gebruikt,
maar een gewoon plastieken ei. Zo heb je het perfecte paasei van vorm.

Binnen een paar dagen laat ik jullie zien hoe je het ei moet haken.

Lieve groetjes,
Valerie ♥

8 opmerkingen:

  1. Zo zeg, wat ontzettend mooi!
    Ik kan niet haken en daar baal ik nu zo van!!!!
    Mijn moeder wel, zal eens kijken of ze het mij ook kan lezen.
    Jij bent iig al lekker in Lente stemming, hou dat vast, geeft zo'n lekker gevoel!!!!!!!
    Geniete er maar lekker van.
    Lieve groet, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve paaseitjes, zien er schattig uit.
    Ik heb geprobeerd om de mokwarmer te haken maar kan het niet goed zien hoe het moet.
    Fijne dag vandaag het lijkt wel LENTE !!!!

    Lieve groet Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie paaseitjes heb je gehaakt!
    Lijkt me vast heel leuk om te doen!
    Fijn dat je het patroon met ons wil delen!

    Liefs! Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O dit zijn leuke gehaakte eitjes zeg! Ook mij lijkt het erg leuk om te doen en ben erg benieuwd naar het patroon!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zeg die paaseitjes, heel mooi. En de vlindertjes in je paasboom vind ik ook zo lief. Ben benieuwd naar de haakpatroon, kan ik misschien ook ;-)

    Liefs
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi... en ze zien er zo gezellig uit! Ben wel benieuwd naar het patroon, eens kijken of het me lukt. groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi!!! heerlijke kleurtjes ook!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met de pasen in het vooruitzicht, ben ik verrast op jou leuke blog belandt. Wat een lieve ideetjes heb je gemaakt dank je wel.
    Ik zal graag vaker komen kijken

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...